dimecres, 22 de setembre del 2010

Awithlaknannai

Laia Ferrús Vicente
Els jugadors col·loquen les fitxes als costats, un al dret i l’altre a l’esquerre del tauler. Cadascun té 11 fitxes, un jugador d'una manera i l’altre diferent.
Les fitxes es poden moure en diagonal (com està marcat en una línia) i cap dins del tauler.
Els jugadors tenen un ordre, que pot ser sortejat o simplement acordat entre ells.
Les fitxes s'eliminen en el moment en que hi ha una fitxa entremig d'un moviment que vols fer, és a dir, si hi ha una fitxa situada enmig de la diagonal que tu tens la fitxa, llavors al passar a  l'altre extrem de la diagonal, la fitxa és eliminada.
Si és el torn d'un jugador i té l’oportunitat de menjar-se una fitxa i no ho fa, i l’altre jugador se’n adona, ha de dir: bufada. Bufada vol dir, que al jugador que no li han eliminat la fitxa, quan ho podien fer, ha de treure una fitxa de tauler de l’altre jugador.
Guanya el jugador que ha capturat més peces.


Núria Ayala
Per a construir-lo he necessitat:
  • Fullola
  • Cartabó
  • Escaire
  • Llápis
  • Retolador Permanent
Vaig agafar un tros de fullola de 30 x 30 cm.
Em vaig deixa un marge vertical de 3 cm i horitzontal de 10 cm.
Amb un escaire i un cartabó vaig fer els rombos amb llapis, i després ho vaig repassar amb un retolador permanente de color blau.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada