dimecres, 15 de setembre del 2010

Construïm un marro, pixo, cago!

Aquí us presentem un parell de taulells d'aquest joc que hem construït. El primer és de la Núria Ayala que ens explica com ho ha fet:
Material:
Un regle
Un escaire
Fullola
Pintures
Permanent

Explicació: Vaig agafar un tros de fullola i amb l’ajuda d’un regle i d’un escaire vaig marcar un quadrat de 20 cm. Després amb una serra vaig tallar el quadrat. Amb una llima vaig polir tots els costats. Després el vaig pintar de color taronja per les dues cares, i a continuació vaig marca les línies amb un permanent.
Per fer les fitxes vaig agafar 3 botons i amb pintures els vaig pintar, uns platejats i les altres rojos.


Aquest segon exemple és de la Laia Ferrús que ha utilitzat unes fitxes molt originals: uns vaixells de paper.
Laia Ferrús Vicente
El marro pixo i cago es un joc de taula, també anomenat tres en ratlla.
El tauler pot està dibuixat de dos maneres amb tres fileres de 3 columnes de 3 quadres o amb dos línies diagonals, una de vertical i una de horitzontal que es toquin per un punt.
Per començar a jugar s’estableix un ordre ja sigui escollit pels jugadors o a l’atzar.
L’objectiu del joc és aconseguir tres fitxes en ratlla ja sigui horitzontalment, verticalment o en diagonal. Guanya el jugador que ho aconsegueixi abans.
He construït un marro pixo i cago per la classe de crèdit.
Primer vaig agafar una rajola quadrada de color negre. A continuació vaig marcar les línies amb llapis auxiliant-me amb un escaire i cartabó. Després vaig repassar les línies amb un subratllador de color gris metal·litzat.
Per jugar al marro pixo i cago, necessitem fitxes o peces, per això per donar-li una mica més d'originalitat vaig decidir fer vaixells amb paper de colors com a peces.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada