dilluns, 22 de novembre del 2010

Construcció d'un escacs xinès

Com explicàvem fa uns dies a l'institut de Flix hem dut a terme una activitat amb els companys de l'aula d'acollida amb l'objectiu de treballar la llengua a partir del joc. El projecte es va fer més gran del què ens pensàvem i vam comprovar que, quasi sense adonar-nos-en es van treballar també molt aspectes culturals que han servit per a integrar més als immigrans, alhora que els d'aquí han entès que també cal respectar i conèixer la cultura dels nouvinguts.A través de la presentació que va fer Xing (3r ESO) del joc d'escacs xinès, els alumnes de 2n del crèdit de Jocs de tauler del món van confeccionar els seus taulells i fitxes de joc, i hem pogut gaudir jugant amb en Xing.
Fixeu-vos com els nois i noies utilitzen la seva creativitat per adaptar les fitxes de joc a les seves necessitats.

Irene Sabaté Torreblanca
El meu joc d’escacs xinès el vaig fer amb l’ajuda del meu oncle. Ell té moltes fustes i me’n va donar una. A més, em va fer les fitxes rodones i jo les vaig polir amb una llima.
Un cop fetes les fitxes vaig dibuixar les línies del joc i vaig escriure els noms de cada fitxa: peó, canó, cotxe, cavall, elefant, oficial i el rei.
El color roig és per un jugador i el color verd per l’altre.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada